Un dobos in Madrid

Prima cook-areala vine de la Florina. Cu mandra asta am batut mult ulitele din satul natal, nu dupa baieti, sa fie clar :). Ii dau mai jos cuvantul sau mai bine zis cuvintele. Pofta mare!

“La ceas aniversar m-am gandit sa imi surprind sotul cu o prajitura si nu oricare ci preferata luí, dobos. Buna tare prajitura asta, dar un lucru e clar, cate bordeie atatea obiceiuri si spun asta ca in atatia ani de zile de cand ii fac prajitura asta am gasit o sumedenie de retete, care mai de care, cu foi de pandispan sau cu foi intinse pe fundul tavii, cu creme tot atat de variate.

Avand langa mine o dulceata de fetita curioasa tare si iute ca un ardel, timp prea mult nu am avut la dispozitie asa ca am combinat doua retete si a iesit un dobos a la Florina .

Pentru blat: 6 oua, 6 linguri zahar pudra, 5 linguri de faina (reteta o am dintr-o revista de acum muuulti ani, “Practic in bucatarie” cred)

Pentru crema: 100 gr ciocolata neagra,150 gr ciocolata cu lapte, 250 ml frisca neindulcita (reteta e de pe un blog culinar foarte drag mie: http://mayas-esprit.blogspot.com)

Separam albusurile de galbanusuri si incepem sa batem bine galbenusurile cu zaharul tos pana se face cremos, aproximativ 5 minute. Dupa care adaugam faina si amestecam in continuare.

Acum batem albusurile spuma si incet le incorporam in compozitia anterioara, amestecand de sus in jos. Se pune compozitia in tava mare de cuptor pe hartia de copt si se coace la cuptorul preincalzit la 170 grade pana se bronzeaza frumos, 15 min maxim (fiecare cum isi cunoaste cuptorul). Scoatem foaia cu hartie cu tot pe un prosop de bucatarie si lasam la racit dupa care o taiem in 3 partí egale.

Crema: punem intr-o cratita la foc mic frisca sa se incalzeasca, nu sa fiarba si punem ciocolata rupta bucatele, amestecand incet pana la topirea totala a ciocolatei. O dam la o parte si o lasam la racit apoi o bagam la frigider pentru cateva ore.

Inainte de a asambla prajitura, mixam crema un minut pentru a fi mai pufoasa si apoi o punem peste blat, intindem si punem a doua foaie, iar crema, iar foaie si deasupra ce doreste fiecare. Eu am pus tot crema si am ornat-o putin.

Mi-am surprins sotul, laudele au fost pe masura, recompensa la fel 🙂 … si toata lumea fericita, eu si mai tare pentru ca a mancat si puiutul nostru cel mare (5 ani) si a zis “mmmm, ce buna eeeee”

P.S.: am folosit faina integrala si zahar brun facut pudra de mine la rasnita. Enjoy it!!! “

image

Blatul copt

image_1

 niste straturi fericite

image_2

rezultatul final

2 thoughts on “Un dobos in Madrid

Leave a comment